De omschakeling van rijden op verbrandingsmotoren naar een gedeeltelijk of
geheel elektrische aandrijving staat nog in de kinderschoenen, zo blijkt ook
deze week op de chique autoshow in Genève.

Betrouwbare en enigszins betaalbare elektrische motoren komen niet veel verder
dan zestig kilometer. En een dekkend netwerk van oplaadpunten ontbreekt
sowieso.

Groen scoren
Toch hebben autofabrikanten het gevoel dat ze publicitair gezien alleen
kunnen scoren met groene gadgets. Dat wil zeggen: met hybride modellen – die
elektro- en verbrandingsmotoren combineren – dan wel met volledig elektrisch
aangedreven auto’s.

Waar hybride middenklassers zoals de Opel Ampera al langer worden getest voor
marktintroductie in 2011, laten sinds kort ook luxe merken zich van hun
groene kant zien. Porsche, Ferrari en BMW: allemaal mikken ze op een hybride
of elektrische racewagen.

Voorlopig blijft het wel bij zogenoemde ‘conceptcars’, bouwmodellen zonder
echte motoren. Zie de slideshow:
groene spookauto’s
.

Lees ook:

Opel Ampera rijdt naar Geneve

Groen monster: Ferrari gaat Hybride

Porsche komt met 911 hybride

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl